עוד שנה מסתיימת לנו מהר מידי. רוצה להודות. ומשתפת אתכם על מה ואיך.
בבית הספר שלנו הפונקציה החינוכית הכי חשובה היא החונכים. זה היסוד, הבסיס לְהיוֹת בית הספר מרחב של חינוך. בתחילת השנה הילדים מקבלים אפשרות לבחור חונך מתוך צוות החונכים המיועדים לחנוך את ילדי הגיל. החונך יכול להיות מורה מכל תחום שהוא. הוא למעשה המחנך, אמא ואבא של הילד בבית הספר. אני נדהמת לראות בכל פעם מחדש לראות כמה הבחירות של הילדים מדוייקות להם.
החונך בבית הספר שלנו הוא מורה בהכשרתו ויש לו שיעורים קבועים במערכת. הוא יכול להיות מורה בכל תחום מקצועי- אנגלית, חשבון, מחול, מוסיקה, אמנות, ערבית, עברית וכולי. מלבד השיעורים הלימודיים הללו שהמורה מלמד, כל מורה פוגש בכל בוקר את כל ילדי קבוצת החונכות שלו (קרי כל אותם ילדים שבחרו בו להיות חונך שלהם) למפגש בוקר. במפגש בוקר רואים מי נמצא, מקריאים הודעות מערכת ולפעמים יש זמן למשחק קבוצתי קצר או חגיגת יום הולדת.
בנוסף, עבור כל ילד מילדי קבוצת החונכות שמורות 20 דקות שבועיות, קבועות ביום ובשעה, זמן לחונכות אישית. מה עושים במפגש חונכות אישי? משחקים קלפים, מטיילים בחצר, מציירים, מכינים חרבות, הולכים ללטף ארנבות בחווה החקלאית הסמוכה. משוחחים.
בסיום שנה כזו אני מוצפת בתחושות של הערכה ותודה כלפי החונכים שלנו.
על כל כך שהם פונים לילדים בטבעיות, בגובה העיניים, כשווים, כמכוונים, מעודדים ומשקפים, ואף פעם לא מתוך מרות וכוחנות.
על כל כך הרבה סבלנות, על הנינוחות, על היכולות לראות את הילדים שלנו, ביופים.
על היותם אוזן קשבת, ושיחות יום יום.
על הראש הפתוח והיצירתי הרואה בכל דבר הזדמנות ללמידה.
על היותם עוגן. על מקומם החשוב בחיי בית הספר הכה דינמיים ומלאים בחוויות השוזרות את מי שהילדים שלנו בוחרים להיות.
לא בִּכדי החונכים שלנו נקראים חונכים. הם גם מורים אבל יותר מזה- הם דמויות חינוכיות שזוכרים כל החיים (ואת זה אני יודעת ממרום ניסיוני לעוד שתיים שסיימו את לימודיהן אחרי שנים בביה”ס).
ומה הכנתי לחונכות האהובות שלנו? חיפשתי משהו אישי וגם שימושי. ואז עלה לי רעיון להכין תיקיה לפתקים – פִּיתקִיה!
הפִּיתקִיות עשויות בדי לֶבֶד צבעוניים וחוטי רקמה. לֶבֶד ורקמה זה שילוב מופלא בעיני, שני חומרי גלם מופלאים מהם בנויים תוצרי סדנת בובות, רקמה וחישוקים שלי.
לכל אחת מהחונכות חתכתי את האות הראשונה של שמה ומיקמתי על הכריכה בתך אחורי פשוט (Back stitch).
סביב השוליים רקמתי בתך שיניים לבן שיצר מין קו מתאר.
על החזית הדבקתי אותיות אקריליות יפייפיות שמצאתי בארון הסקראפ שלי.
ובפנים-
מימין- כיס גדול, מקום לפנקס.
במרכז- תא צר וארוך לעט.
משמאל- כיס אחורי פתוח גדול ושני כיסים זוויתיים קטנים יותר, לדפי מֶמוֹ, לפתקים ולהקדשה שלנו.
מתחת למשולשים הצידיים הטמנתי שני מגנטים עגולים, שנצמדים זה לזה וסוגרים את הפִּיתקִיה ברגע שמקרבים אותם יחד. זו חוויה מענגת ממש לסגור!
בקרוב ממש המתנות יעטפו ויוגשו באהבה והכרת תודה. בברכה לחופשה, למנוחה אמיתית של אוורור וצבירת כוחות.
אם תרצו לשכלל את מיומנויות הרקמה שלכן אתם מוזמנות להצטרף לאחת מסדנאות הרקמה שלי.
לאנשי הדקה ה- 90 שאוהבים DIY וקשה להם להסתפק בזיכוי ברשת כלשהי, שווה לכם להציץ בפוסטים הבאים ולבחור מה מתאים לכם.
מיקס אגוזים בצנצנת משודרגת, מיני טרריום בצנצנת, טרריום ענק בצנצנת, ממתקי מגנט מפימו, לוח עד להדפסה, לתכנון חודשי, והאמת שיש כאן בבלוג עוד המון מתכונים שווים לעוגיות מלוחות או מתוקות שאפשר לארוז יפה ולהגיש. למשל- עוגיות יין לבן, הקרקרים שתמיד נטרפים, עוגיות התחרה הקריספיות שמכינים בחמש דקות וכדורי השלג הנימוחים. הכל טבעוני, אסתטי ומשובח.
וכמובן, אל תשכחו להדפיס עבורכם ועבור הילדים לוח לתכנון החופש, מתנה ממני.
מאחלת לכל ההורים פרידות טובות, סיומות נעימות ומעבר זורם לשגרה חדשה,
עינת יקרה.. זה רעיון נהדר ויפהפה! אני מאוד אוהבת את הכתיבה שלך..
תודה מיכל, על שהגעת וטרחת, אהבת וכתבת 🙂